Відповіді на завдання ЗНО з української мови та літератури 2009 року

Загрузка...

1. Зміст завдання: Синоніми наведено в рядку Правильна відповідь: жвавий хлопчина – прудкий хлопчина  
2. Зміст завдання: Фразеологічний зворот ужито в рядку Правильна відповідь: Ішов би робити, а не байдики бити!
3. Зміст завдання: Складним є речення Правильна відповідь: На заході ще жевріло небо, а в степу вже заходила ніч.
4. Зміст завдання: Не відмінюються всі слова рядка Правильна відповідь: кенгуру, турне, ательє Прочитайте текст і виконайте завдання 5–7 до нього (1)Постукала весна в прозорий кришталь вікон, торкнулася серця лоскітливим подихом травня й невтримно поманила в замріянний гай. (2)А в гаю синіми вогниками коливаються на тонких стебельцях проліски. (3)Схожі вони на бірюзові намистинки розгублені чиєюсь невинною рукою між вузеньких листочків боязкої травиці. (4)Може, то безжурний жайвір бризнув на галявину іскри невичерпного натхнення чи соромлива синичка розсипала зерна свого пестливого співу?
5. Зміст завдання: Орфографічну помилку допущено в слові Правильна відповідь: замріянний
6. Зміст завдання: Пунктуаційну помилку допущено в реченні Правильна відповідь: третьому
7. Зміст завдання: Вставне слово є в реченні Правильна відповідь: четвертому
8. Зміст завдання: Літеру е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка Правильна відповідь: ріднес..нький, жод..н, кис..нь, с..зонний
9. Зміст завдання: Усі слова написані правильно в рядку Правильна відповідь: карпатський, дорожчати, робітництво
10. Зміст завдання: Апостроф пишеться в усіх словах рядка Правильна відповідь: торф..яний, між..ярусний, кон..юнктура, дев..яносто
11. Зміст завдання: Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка Правильна відповідь: Пікас..о, примадон..а, рот..ердамець
12. Зміст завдання: Форми ступенів порівняння прикметників правильно утворено в рядку Правильна відповідь: багатший, більш вірогідний, щонайрозвинутіший, найбільш цивілізований
13. Зміст завдання: Граматично правильне продовження речення “Обираючи стиль одягу,..” подано в рядку Правильна відповідь: зважайте на певні норми.
14. Зміст завдання: Граматично правильно утворено словосполучення Правильна відповідь: виплатити по сто гривень
15. Зміст завдання: Правильно узгоджений числівник з іменником у реченні Правильна відповідь: Квартет утворюють чотири виконавці.
16. Зміст завдання: Сполучник умови вжито в реченні Правильна відповідь: Коли бажання добре, то й дорога легка.
17. Зміст завдання: Правильно утворено всі імена по батькові в рядку Правильна відповідь: В’ячеславівна, Євгенович, Кузьмич
18. Зміст завдання: Кома НЕ СТАВИТЬСЯ в реченні (розділові знаки пропущені) Правильна відповідь: На подвір’ї голосно сміються діти і пурхають горобці.
19. Зміст завдання: Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка Правильна відповідь: б’ють, від’єднання, барельєф
20. Зміст завдання: Граматично правильно побудовано речення Правильна відповідь: Доповідач наголосив на важливих моментах і узагальнив роботу семінару.
21. Зміст завдання: Правильно утворені дієслівні форми в рядку Правильна відповідь: пролити – проллю, проллєш, пролийте
22. Зміст завдання: Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення “Зранку ми почали непокоїтися…” обрати Правильна відповідь: проте погода посприяла нам і цього разу.
23. Зміст завдання: Підкреслена буква позначає той самий звук в усіх словах рядка Правильна відповідь: хибний, хвалько, схопити, мох
24. Зміст завдання: Доберіть до фразеологізмів антоніми Правильна відповідь:Фразеологізм Антонім як на долоні як камінь під гору котити як бджіл у вулику як дві краплі води як у тумані як Сірку муху з’їсти як у кота сліз як свиня на коня
25. Зміст завдання: З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово). На сонячному пагорбі, (1)неподалік уже (2)давним-давно запустілого старовинного маєтку, стоїть школа, (3)мурована з червоної (4)вогнетривкої цегли. Правильна відповідь: 1 прийменник 2 прислівник 3 дієприкметник (форма дієслова) 4 прикметник
26. Зміст завдання: Утворіть граматично правильні словосполучення, поєднавши слова, позначені цифрами, та форми слова, позначені буквами Правильна відповідь:згідно наполягати навчати зраджувати з принципами на принципах принципів принципи
27. Зміст завдання: З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова Правильна відповідь: підмет присудок означення обставина Не дивиться їм грізно в очі “завтра”. Молодість здатна творити несподіване й неймовірне. Як розбещує людину сама можливість принижувати інших! А він стоїть наперекір усім напастям.
28. Зміст завдання: З’ясуйте вид підрядних речень у наведених прикладах Правильна відповідь:означальне Бачу за морями золоті дороги, де припав до неба синьоокий степ. з’ясувальне Ви знаєте, як липа шелестить у місячні весняні ночі? обставинне часу Коли прибудеш влітку до столиці, немов на конях вилетять каштани, угору підіймаючи правиці. обставинне умови Коли слова на порох стерті, сповідатись зорям зайво. Читання й аналіз тексту Завдання
29-36 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Квітка на асфальті (1-4) Далеко не всім у нас відома Квітка Цісик — американка українського походження, майже містична співачка. Ця аудіомісіонерка зробила для пропаганди української душі у світі, мабуть, більше, ніж президенти. Її неповторне виконання — просвітлена приреченість, а її доля — фатальний відхід майже на зльоті. (5-9) Ті, хто чув її композиції (а це відомі пісні, у тому числі “Два кольори”, “Я піду в далекі гори”, “Чуєш, брате мій”), не можуть звільнитися від їхнього енергетичного впливу. Перший диск записаний 1980-го, другий — через дев’ять років. Кожен з “утаємничених” у її творчість може розповісти, як уперше почув і здивувався: “А звідки тут янголи?”. (10-13) Виявилося, янгол поселився у старій касеті. Хіба вгадаєш, у якій подобі Творець відправляє на землю своїх гінців, і хіба завбачиш, якої миті він покличе їх назад? От тільки ті 1990-ті були не янгольські. І ніщо не віщувало появи цього голосу “нізвідки” — на диво місцевій естраді. (14-16) Зірок тоді наплодилося необлікована кількість. Більше, ніж на небі. Творець навіть розгубився… Але ж душа все одно лишалася байдужою до підступів. Тріскотіть, співайте, вийте! А ми, можливо, й дочекаємося свого — янгола? (17-19) …І тут доведеться згадати добрим словом свідомих українських піратів. Спасибі, друзі, за те, що з далекого берега доставляли в тривожний час не тільки товари народного вжитку, а й перлини у вигляді касет — цю саму Квітку. (20-28) Після того, як її записи стали проникати в місцеві програвачі й у деякі серця, з’явилися легенди. Адже багато хто чув, але ніхто не бачив, а голос хвилював. Казали, ніби її предки — із аристократичного музичного роду, наче в Америці вона вмирає від хвороби. І співає на паперті українських пісень, бо “не має на що жити!”. І то правда: у деяких її піснях проривалося щось зрошене сльозою розлуки, благанням про милість. Ніби стоїть ця гарна дівчина посеред Брукліна, коханим покинута, долею скривджена, батьківщиною забута, і виводить пісню знетямлено, протяжно, жалібно. І я навіть уявляв собі її самозаглиблений погляд і відсторонену байдужість до світу. Оскільки і світ байдужий до неї, бо в ньому місце не квіткам, а будякам. (29-33) Згодом усе виявилося не таким драматичним. У дівчини справді було романтичне минуле. Її родина ніколи не забувала про рідну землю, на якій тільки у мріях і ростуть виняткові квіти. І долю доньки, названої вигадливо, як для техногенної Америки, — Квіткою, її батьки бачили виключно в музичному орнаменті. (34-38) Квітка вступила до нью-йоркської консерваторії. Та розчарую шанувальників американської мрії. Оперне майбутнє не склалося, а її американською “дійсністю” стає… рекламний конвеєр, і ось вона — цей янгол — співає дивним тембром сто мільйонів разів якісь “трелі”-заставки для кока-коли. (39-43) Було в її кар’єрі й залучення до “великого” кіно. Але це так – мимохідь – так і не розквітла для “Оскара”. Але родичі чітко усвідомили: призначення цього херувима не кока-кола, а щось неземне. Те, що залишається тільки у творчості. Тому і сподобилися допомогти їй у “сімейній вигадці” — записі українських пісень, які вона ввібрала з материнським молоком. (44-49) Свої кревні 200 тисяч доларів ця вродлива й розкута американка вкладає в “український проект”. У сімейні альбоми. Ніби “не для продажу”. Українська — не найдосконаліша в її розмовній мові (м’яко кажучи). Але вимову контролює мама. У результаті народжується щось ніким не очікуване… Наче “відкриваючи” для себе українську мову, Квітка “з чистого аркуша” розповідає відомі пісенні сюжети. А ми сприймаємо їх — “як уперше”. (50-54) Виконує хрестоматійні “Два кольори”. Мільярд разів чуті. Але небесний тембр — мимохіть — ніби вириває зі строфи одне слово: “Червоне — то любов, а чорне — то-о-о-о… журба”. І в “то-о-о” — горе знання і небажання зустріти “журбу”. Вона немовби відтягує цю зустріч і хоче залишитися на іншому кінці “кольору” — тільки в любові. (55-57) “Чуєш, брате мій…” — про смерть на чужині. Співає, як поминальну молитву. Голос злегка тремтить. У кожній інтонації — прощання. І це, скажете, не передчуття янгола, якому невдовзі доведеться… “повернутися”? (58-59) 1998-го вона й розтанула свічкою на “рідній чужині” — від невиліковної хвороби. (60-67) …Ще вона фантастично записала за дев’ять років до смерті “Я піду в далекі гори”. І саме в американської українки виявилося найбагатше змістове й емоційне аранжування. Так виходить… коли “як уперше”. Магнетичний тембр летить над Карпатами, а там — загублений Іван із “Тіней забутих предків” усе шукає і шукає свою Марічку. Вслухайтеся — пригадаєте фільм… До речі, хто знав, що вже інший янгол зовсім в інший час пролетить над Карпатами і торкнеться крилом тоді ще маловідомого режисера, і в результаті народиться “кіномелодія” на всі часи. І ніхто ніколи переспівати її не зможе. (68-71) Саму Квітку дехто намагався “переспівати”. Тільки без усіляких реклам поціновувач якщо шукає, то знаходить не удаваних, а справжню. Ніякі продюсери не “прорахували” б подібну Квітку, яка співає. Співає за океаном, а українську душу відчуває глибше, ніж ті, що з нашого “асфальту”. (72-73) Як і раніше, вона існує не “всупереч”, а просто окремо. Хто почує — той молодець. У її голосі — туга за надіями марними, гарними, такими — як у “раю”. За О. Вергелісом, газета “Дзеркало тижня” (764 сл.)
29. Зміст завдання: Перша частина використаного в тексті авторського неологізму “аудіомісіонерка” (рядок 2) стосується звукозапису, а друга – Правильна відповідь: популяризації
30. Зміст завдання: Слова мимохідь і мимохіть, ужиті в тексті (рядки 39, 51) Правильна відповідь: різні за значенням
31. Зміст завдання: Згадуючи “свідомих українських піратів” (рядки 17-18), автор передусім Правильна відповідь: наголошує, що вони сприяли знайомству з мистецтвом української діаспори
32. Зміст завдання: Пишучи, що Квітка Цісик стоїть “посеред Брукліна, коханим покинута, долею скривджена, батьківщиною забута, і виводить пісню знетямлено, протяжно, жалібно” (рядки 25-26), автор прагне Правильна відповідь: підкреслити щирість і майстерність виконання героїні
33. Зміст завдання: Згадка про те, що Квітка Цісик мала в репертуарі дуже відомі пісні, співвідносна з реченням (реченнями) Правильна відповідь: І саме в американської українки виявилося найбагатше змістове й емоційне аранжування. Так виходить… коли “як уперше” (рядки 61-62).
34. Зміст завдання: Виходячи з тексту, долю Квітки Цісик НЕ МОЖНА вважати здійсненням американської мрії, бо Правильна відповідь: метою її життя стала творчість, а не соціальний статус і матеріальні статки
35. Зміст завдання: Співачка Квітка Цісик і кінорежисер Сергій Параджанов порівняні в тексті (рядки 62-69), тому що вони Правильна відповідь: геніальні своєю неповторністю
36. Зміст завдання: Ознаками стилю тексту є Правильна відповідь: повтори, пристрасність викладу (захоплення), наявність окличних речень, питань, уживання суспільно-політичної лексики, емоційно забарвлених слів, фразеологізмів
37. Зміст завдання: Рядки Благослови, мати, Весну закликати! Весну закликати, Зиму проводжати!.. узяті з Правильна відповідь: календарно-обрядової пісні
38. Зміст завдання: Хто з героїв “Слова про похід Ігорів” сказав, що хоче “списа приломити кінець поля Половецького”? Правильна відповідь: Ігор
39. Зміст завдання: “Той, в кого совість як чистий кришталь” є ідеалом автора твору Правильна відповідь: “Всякому місту – звичай і права” Григорія Сковороди
40. Зміст завдання: Персонаж, який розповідає про театр: “На комедії одні виходять – поговорять, поговорять та й підуть; другі ж вийдуть те ж роблять; деколи під музику співають, сміються, плачуть, лаються…”, це Правильна відповідь: Петро (“Наталка Полтавка” Івана Котляревського)
41. Зміст завдання: Образ нескореного титана Прометея є в творі Правильна відповідь: “Кавказ” Тараса Шевченка
42. Зміст завдання: Віршовий розмір “Енеїди” Івана Котляревського Еней був парубок моторний І хлопець хоть куди козак, Удавсь на всеє зле проворний, Завзятіший од всіх бурлак… Правильна відповідь: ямб
43. Зміст завдання: Перша пісня, яку виконує Наталка (“Наталка Полтавка” Івана Котляревського), це Правильна відповідь: “Віють вітри, віють буйні…”
44. Зміст завдання: До одного літературного роду належать усі твори рядка Правильна відповідь: “Чорна рада” П.Куліша, “Хіба ревуть воли, як ясла повні?” Панаса Мирного
45. Зміст завдання: Елементи імпресіонізму наявні у творі Правильна відповідь: “Intermezzo” Михайла Коцюбинського
46. Зміст завдання: У творі “Маруся Чурай” Ліни Костенко характеристика персонажа Був молодий і гарний був на вроду. І жив, і вмер, як личить козаку. За те, що він боровся за свободу, його спалили в мідному бику стосується Правильна відповідь: Северина Наливайка
47. Зміст завдання: Розв’язкою комедії “Мина Мазайло” Миколи Куліша є Правильна відповідь: звільнення Мини Мазайла з роботи
48. Зміст завдання: Автор поезії, де є рядки Не поет – бо це ж до болю мало Не трибун – бо це лиш рупор мас, І вже менш за все – “Кобзар Тарас” Він, ким зайнялось і запалало… Правильна відповідь: Євген Маланюк
49. Зміст завдання: Уривок “Коло хати мати-зозуля кує мені розлуку. Довго-довго, не один десяток років буде проводжати мене мати, дивлячись крізь сльози з молитвами на зорях вечірніх і ранішніх, щоб не взяла мене ні куля, ні шабля, ні наклеп лихий” узятий із твору Правильна відповідь: “Зачарована Десна” Олександра Довженка
50. Зміст завдання: З-поміж перелічених поетів до “празької школи” належав Правильна відповідь: Євген Маланюк
51. Зміст завдання: У жанрі колискової пісні написано вірш Правильна відповідь: “Лебеді материнства” Василя Симоненка
52. Зміст завдання: Автор поезії, де є рядки: Безгоміння, безлюддя довкола, тільки сонце і простір, і сніг. І котилося куль-покотьолом, моє серце в ведмежий барліг Правильна відповідь: Василь Стус
53. Зміст завдання: Рядки Ще молитесь, далекий брате, Серед Звенигородських піль. Ще не стомились карбувати В коштовних ямбах вічний біль. присвячені Правильна відповідь: Максиму Рильському
54. Зміст завдання: Автор першого історичного роману в українській літературі Правильна відповідь: Пантелеймон Куліш
55. Зміст завдання: Образ церковної чаші як символ незнищенності українського народу наявний у творі Правильна відповідь: “Жовтий князь” Василя Барки
56. Зміст завдання: Заклик “Всім серцем любіть Україну свою – і вічні ми будемо з нею!” належить Правильна відповідь: Володимирові Сосюрі
57. Зміст завдання: Встановіть відповідність між назвою та жанром твору Правильна відповідь:Микола Куліш. “Мина Мазайло” комедія Пантелеймон Куліш. “Чорна рада” роман Василь Стефаник. “Камінний хрест” новела Євген Маланюк. “Шевченко” сонет
58. Зміст завдання: Встановіть відповідність між письменником і назвою його твору Правильна відповідь: Василь Стус “Сто років, як сконала Січ” Василь Барка “Жовтий князь” Дмитро Павличко “Два кольори” Іван Драч “Балада про соняшник”
59. Зміст завдання: Встановіть відповідність між назвами та героями художніх творів Правильна відповідь: “Марія” Уласа Самчука родина Гната Кухарчука “Україна в огні” Олександра Довженка родина Запорожців “Тигролови” Івана Багряного родина Сірків “Жовтий князь” Василя Барки родина Катранників
60. Зміст завдання: Встановіть відповідність між віршованими рядками та їх авторами Правильна відповідь:”Можна вибрать друга і по духу брата, / Та не можна рідну матір вибирати” Василь Симоненко “Мене водило в безвісті життя, / Та я вертався на свої пороги, / Переплелись, як мамине шиття, / Мої сумні і радісні дороги” Дмитро Павличко “Ви знаєте, як сплять старі гаї? / Вони все бачать крізь тумани. / Ось місяць, зорі, солов’ї… / “Я твій” – десь чують дідугани, / А солов’ї!.. / Та ви вже знаєте, як сплять гаї!” Павло Тичина “Я візьму той рушник, простелю, наче долю, / В тихім шелесті трав, в щебетанні дібров. / І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю: / І дитинство, й розлука, і вірна любов” Андрій Малишко.

___________________________________________________________

Для строительных работ на небольшой высоте понадобятся строительные леса. Леса строительные в Симферополе – это временные сооружения, на которых располагаются работники и инструменты (или же материалы), во время работы на высоте до 6 метров. Они выполняются в виде каркасного сооружения, которые легко собираются-разбираются.